Uchwała krajobrazowa w Opolu. Nie będzie ulgi dla przedsiębiorców

20 lipca w Opolu zacznie obowiązywać uchwała krajobrazowa. Tym samym nie udało się wydłużyć okresu przygotowania do jej wprowadzenia, o co na czwartkowej (07.07) sesji Rady Miasta wnioskował klub Platformy Obywatelskiej. Przypomnijmy, że zapisy uchwały mają uniemożliwić zaśmiecanie Opola chaotycznie rozmieszczanymi reklamami.
Kampania informacyjna nie została skutecznie przeprowadzona, ze szkodą dla przedsiębiorców. Miasto Opole nie jest przygotowane do jej wdrożenia. Jak się przejdziemy po ul. Krakowskiej, czyli ścisłym centrum, to co drugi szyld nie spełnia tych wymogów. Przedsiębiorcy nie zostali skutecznie poinformowani o tej uchwale. Były na to 3 lata, tylko co w tym czasie zrobił ratusz? Kilka miesięcy temu zorganizowano krótką kampanię, ale ona nie przebiła się do świadomości przedsiębiorców.
My nie jesteśmy za tym, żeby przeciągać jeszcze ten temat i przedłużać czas wejścia w życie przepisów, ponieważ to niczego nie zmieni. Oczywiście to nie będzie tak, że po 20 lipca nagle miasto będzie wszystkich ścigało, kazało natychmiast wszystko ściągać. Jeżeli dojdzie do takich sytuacji, wówczas będą odbywać się rozmowy, przypomnienia, pouczenia.
Uchwała krajobrazowa odnosi się do reklam. Dozwolone będzie wywieszanie szyldów np. z informacją o prowadzonej działalności zawodowej.
Źródło: Radio Doxa/ Paweł Brol
Najnowsze artykuły
- Ponad 900 tysięcy złotych z budżetu województwa na projekty instytucji kultury
- Krótkie terminy na badanie tomografem w Opolu
- Piastonalia 2025 – co w programie
- Opolscy policjanci podsumowali długi weekend majowy
- „Młoda Scena NCPP”- konkurs dla młodych artystów. Sprawdź, jakie nagrody czekają uczestników