ZUS przypomina o ubezpieczeniu wypadkowym
1 lutego mija termin zgłaszania do ZUS informacji o wypadkach i niekorzystnym środowisku pracy w 2020 roku. To ważna data dla pracodawców zatrudniających więcej niż 10 osób. Termin został przesunięty z uwagi na przypadającą na ostatni dzień stycznia niedzielę.
Chodzi o dokument ZUS IWA, czyli informację potrzebną do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe. Obowiązek zgłoszenia do ZUS takich informacji, obejmuje właścicieli firm, którzy spełniają trzy warunki:
1. byli zgłoszeni nieprzerwanie jako płatnicy składek na ubezpieczenie wypadkowe od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r.,
2. w 2020 roku zgłaszali średnio miesięcznie do ubezpieczenia co najmniej 10 ubezpieczonych,
3. 31.12.2020 byli wpisani do rejestru REGON
Jeśli przedsiębiorca składał wspomniany druk do ZUS przez ostatnie trzy lata, to na tej podstawie naliczone będą składki. Dla pozostałych, w roku składkowym kwiecień 2021 – marzec 2022, opłata na ubezpieczenia wypadkowe wynosi 1,67%.
Formularz można przesyłać zarówno online jak i tradycyjnie lub złożyć wniosek osobiście w oddziale ZUS.
źródło: ZUS/GP
Najnowsze artykuły
- Opolscy policjanci w Auschwitz: Seminarium o prawach człowieka i przeciwdziałaniu dyskryminacji
- Opolska policjantka zdobywa złoty i srebrny medal w biegach przełajowych!
- Policja ratuje "złotego ptaka" z rąk 68-letniego kłusownika
- Brutalny atak w Opolu: dwaj mężczyźni zatrzymani za usiłowanie zabójstwa
- Harcerze na służbie w Szkocji