piątek, 26 kwietnia 2024

Zmiany w rozkładzie jazdy PKP Intercity

 fot. pixabay.com

Od niedzieli (11.12) będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy PKP Intercity. W naszym województwo przybędą dwa nowe połączenia. Jedno dla Kędzierzyna-Koźla i sezonowy pociąg z Opola do Ustki. Ponadto nowy rozkład zapewnia aż 29 połączeń Opola z Wrocławiem i 7 z Warszawą. Mieszkańcy województwa opolskiego będą mogli korzystać z nowoczesnego taboru, którego wraz z kolejnymi inwestycjami systematycznie przybywa we flocie PKP Intercity, m.in. z łączącego Wrocław z Lublinem i jeżdżącego przez Opole pociągu IC Bolko, obsługiwanego od niedawna zmodernizowanym składem ED74.

Modernizacja taboru i jego rozbudowa, pozwoli m.in. na dodatkowe połączenie miasta Kędzierzyn-Koźle z Krakowem czy Katowicami, za sprawą połączenia na linii kolejowej nr 136, po której porusza się pociągi IC Chełmoński relacji Kraków – Świnoujście – Kraków oraz IC Matejko relacji Szczecin – Przemyśl – Szczecin. To właśnie te dwa składy, będą od niedzieli jeździć przez Kędzierzyn-Koźle, zwiększając mobilność mieszkańców miasta i ułatwiając dodarcie do stolic województwa śląskiego i małopolskiego. Natomiast w wakacje dojazd z Opola do Ustki ułatwi sezonowy pociąg IC Jamno, który będzie kursować w wydłużonej relacji Kraków – Ustka – Kraków. Pociąg IC Grottger relacji Przemyśl – Wrocław – Przemyśl zastąpi obecny skład IC Lwów Ekspress.

Od 11 grudnia 2022 roku rozkład jazdy nie będzie już uwzględniał dwóch dotychczasowych pociągów. Pierwszym z nich jest Kormoran, który będzie mieć zmienioną trasę i nie będzie już obsługiwać województwa opolskiego, a drugi to weekendowy pociąg TLK Krasiński relacji Wrocław – Warszawa – Wrocław przez Opole. Kontynuacja prac modernizacyjnych na odcinku Opole Główne – Opole Zachodnie i związany z tym ruch jednotorowy nadal będą wpływać na przepustowość linii i ograniczenia w cykliczności kursowania pociągów na trasie Katowice – Wrocław.

Zakup biletów PKP Intercity i informacja dla podróżnych

Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator. PKP Intercity konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży biletów i podróżni mogą je kupić również w aplikacji mobilnej KOLEO oraz na stronie koleo.pl, a także w aplikacji mPay i serwisie e-podróżnik.
Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. 11 i 12 grudnia br. na dworcach w największych miastach Polski (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Kraków, Katowice, Poznań, Wrocław) pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.

oprac. PK/źródło: PKP Intercity

Facebook