sobota, 23 listopada 2024

Czy uchwała reklamowa zdoła zmienić miejski krajobraz? Sprawdź, jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcach

 fot. ŁK

Opole boryka się z problemem chaotycznie rozmieszczonych reklam. Aby temu zapobiec, 20 lipca 2020 roku wchodzi w życie nowa uchwała reklamowa, której celem będzie ochrona krajobrazu miasta oraz ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, reklam oraz ogrodzeń.

Tego dnia (20.07) kończy się 36 – miesięczny okres dostosowawczy do wymogów Uchwały Reklamowej Miasta Opola. Nowe, jak i te stare reklamy muszą być zgodne z uchwalonymi przez Radę Miasta przepisami.

Uchwała wprowadziła:

  • Podział miasta na 5 obszarów (A,B,C,D,E), w których obowiązują odrębne ustalenia szczegółowe, m.in. zasady i warunki sytuowania reklam, wymiary, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów
  • 
Zakaz umieszczania reklam wielkoformatowych (bilbordów) na budynkach w obszarach: A,B,C,D
  • 
Zakaz umieszczania kasetonów w obszarze A
  • 
Kary pieniężne w formie decyzji administracyjnej za niedostosowanie reklam do przepisów uchwały

Szczegółowe wytyczne oraz pełną treść uchwały znajdą Państwo na stronie Opola, gdzie w zależności od wybrania strefy wyświetlą się odpowiednie informacje.

Link zamieszczamy tutaj.

Źródło: opole.pl
Autor: NS

uchwala
Źródło: opole.pl

Facebook