Czy uchwała reklamowa zdoła zmienić miejski krajobraz? Sprawdź, jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcach
5 lipca, 2022
fot. ŁK
Opole boryka się z problemem chaotycznie rozmieszczonych reklam. Aby temu zapobiec, 20 lipca 2020 roku wchodzi w życie nowa uchwała reklamowa, której celem będzie ochrona krajobrazu miasta oraz ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, reklam oraz ogrodzeń.
Tego dnia (20.07) kończy się 36 – miesięczny okres dostosowawczy do wymogów Uchwały Reklamowej Miasta Opola. Nowe, jak i te stare reklamy muszą być zgodne z uchwalonymi przez Radę Miasta przepisami.
Uchwała wprowadziła:
- Podział miasta na 5 obszarów (A,B,C,D,E), w których obowiązują odrębne ustalenia szczegółowe, m.in. zasady i warunki sytuowania reklam, wymiary, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów
- Zakaz umieszczania reklam wielkoformatowych (bilbordów) na budynkach w obszarach: A,B,C,D
- Zakaz umieszczania kasetonów w obszarze A
- Kary pieniężne w formie decyzji administracyjnej za niedostosowanie reklam do przepisów uchwały
Szczegółowe wytyczne oraz pełną treść uchwały znajdą Państwo na stronie Opola, gdzie w zależności od wybrania strefy wyświetlą się odpowiednie informacje.
Link zamieszczamy tutaj.
Źródło: opole.pl
Autor: NS
Najnowsze artykuły
- Góra św. Anny wciąż bez rewitalizacji. Sejmik nie decyduje, MON zabrał środki
- Opole likwiduje przejścia sugerowane przy Solaris Center
- Sukces opolskiego posła Marcina Ociepy - Sejm niemal jednogłośnie podjął uchwałę jego autorstwa
- 31 października „Horyzonty" zapraszają na sprzątanie nekropolii przy ul. Wrocławskiej w Opolu
- MZK w Opolu przygotował specjalny rozkład na Wszystkich Świętych



