Pasażerowie pozytywnie ocenili kolej. Wyniki ankiety
83 proc. ankietowanych lubi kolej, a najważniejszym powodem jej wyboru jest czas podróży i komfort.
Najwięcej zastrzeżeń mamy do punktualności i braku wspólnych kanałów sprzedaży biletów przewoźników funkcjonujących na polskim rynku. To tylko niektóre wnioski z drugiej edycji badania satysfakcji pasażerów kolei, z którego zbiorczy raport publikuje Urząd Transportu Kolejowego.
Raport przygotowany na podstawie przeprowadzonej ankiety ma na celu przedstawienie kompleksowego obrazu kolei w oczach jej klientów oraz zmian jakie nastąpiły w tym zakresie od poprzedniego badania z 2019 r. To także źródło informacji dla przewoźników oraz zarządców infrastruktury na temat potrzeb podróżnych, doświadczanych przez nich niedogodności oraz oczekiwanych zmian. W dokumencie zawarto również ocenę bezpieczeństwa epidemicznego oraz wpływ pandemii koronawirusa na ruch pasażerski.
Badanie satysfakcji pasażerów zostało przeprowadzone w formie interaktywnej ankiety. Wypełniło ją łącznie 1 516 osób. Formularz składał się z pytań otwartych i zamkniętych, które zostały wcześniej skonsultowane z organizacjami społecznymi działającymi na rynku pasażerskich przewozów kolejowych oraz instytucjami publicznymi podejmującymi działania na rzecz osób z niepełnosprawnością.
Raport dostępny jest w formie elektronicznej na stronie UTK.
Źródło: utk.gov.pl
Najnowsze artykuły
- Opolscy policjanci w Auschwitz: Seminarium o prawach człowieka i przeciwdziałaniu dyskryminacji
- Opolska policjantka zdobywa złoty i srebrny medal w biegach przełajowych!
- Policja ratuje "złotego ptaka" z rąk 68-letniego kłusownika
- Brutalny atak w Opolu: dwaj mężczyźni zatrzymani za usiłowanie zabójstwa
- Harcerze na służbie w Szkocji