Pomoc w nagłych potrzebach bez wychodzenia z domu
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Dzwoniąc pod numer 800 137 200 uzyskamy pomoc w godzinach wieczornych, w weekendy i dni świąteczne. Połączenie jest bezpłatne i dostępne na terenie całej Polski.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu działa na podobnych zasadach co nocna i świąteczna opieka medyczna, z tą różnicą, że konsultację, skierowanie, receptę czy zwolnienie pacjenci otrzymają bez wychodzenia z domu.
Jeśli okaże się to niewystarczające, wówczas personel medyczny zaleci dalsze działania, w tym wizytę w najbliższej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. W sytuacji nagłego zagrożenia zdrowia i życia wezwie zespół ratownictwa medycznego
Z platformy korzystać można poza godzinami działania poradnii POZ, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00-8:00 oraz całodobowo w weekendy i święta.
TPK dostępna jest dla osób ubezpieczonych, mieszkających w Polsce (połączenie można wykonać tylko na terytorium Polski). Obsługa prowadzona jest w kilku językach (polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim). Skorzystać z niej mogą także osoby niesłyszące.
☎️ Teleplatforma Pierwszego Kontaktu #TPK od #NFZ. Kiedy możesz z niej skorzystać? 🔎 Zobacz grafikę.
— Narodowy Fundusz Zdrowia (@NFZ_Centrala) May 30, 2021
🧑⚕️ Konsultacji udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze.
📲 Zadzwoń ➡️ 800 137 200.
🖥️ Wideoczat dla osób niesłyszących ⤵️https://t.co/Bv8iGIdkFB pic.twitter.com/aUlCfE1N92
źródło: NFZ/JM
Najnowsze artykuły
- Opolscy policjanci w Auschwitz: Seminarium o prawach człowieka i przeciwdziałaniu dyskryminacji
- Opolska policjantka zdobywa złoty i srebrny medal w biegach przełajowych!
- Policja ratuje "złotego ptaka" z rąk 68-letniego kłusownika
- Brutalny atak w Opolu: dwaj mężczyźni zatrzymani za usiłowanie zabójstwa
- Harcerze na służbie w Szkocji