poniedziałek, 21 czerwca 2021

Pomoc w nagłych potrzebach bez wychodzenia z domu

 źródło: NFZ

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Dzwoniąc pod numer 800 137 200 uzyskamy pomoc w godzinach wieczornych, w weekendy i dni świąteczne. Połączenie jest bezpłatne i dostępne na terenie całej Polski.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu działa na podobnych zasadach co nocna i świąteczna opieka medyczna, z tą różnicą, że konsultację, skierowanie, receptę czy zwolnienie pacjenci otrzymają bez wychodzenia z domu.

Jeśli okaże się to niewystarczające, wówczas personel medyczny zaleci dalsze działania, w tym wizytę w najbliższej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. W sytuacji nagłego zagrożenia zdrowia i życia wezwie zespół ratownictwa medycznego

Z platformy korzystać można poza godzinami działania poradnii POZ, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00-8:00 oraz całodobowo w weekendy i święta.

TPK dostępna jest dla osób ubezpieczonych, mieszkających w Polsce (połączenie można wykonać tylko na terytorium Polski). Obsługa prowadzona jest w kilku językach (polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim). Skorzystać z niej mogą także osoby niesłyszące.

źródło: NFZ/JM

Gość w kawiarence

Facebook