Wojewódzkie plany drogowe. Lista inwestycji jest długa
Prawie 100 mln złotych wyda w 2021 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich na inwestycje i wydatki bieżące. W planach m.in. kompleksowa przebudowa DW 454 Jastrzębie – Ziemiełowice.
63,5 miliona złotych na inwestycje i 35,5 miliona złotych na wydatki bieżące. Taki plan finansowy na ten rok ma Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Kończone są inwestycje rozpoczęte jeszcze w roku 2020 i dofinansowywane z Regionalnego Programu Operacyjnego. To m.in. przebudowy odcinka Kujawy – Zielina na DW 409 za ponad 7 milionów złotych, w Biestrzykowicach na DW 454 również za ponad 7 milionów złotych czy na odcinku Jastrzębie – Ziemiełowice na tym samym trakcie za 13 milionów złotych. Za 9 milionów złotych 10 kilometrów dróg wojewódzkich otrzyma nowe nawierzchnie.
Jednym ze sposobów uzupełniania luki finansowej przy realizacji inwestycji jest współpraca z samorządami lokalnymi. W tym roku jedną z największych takich inwestycji będzie ulica Opolska w Krapkowicach na drodze nr 415. To nitka, która nabrała nowego znaczenia dla Krapkowic, bo prowadzi do świeżo oddanej przeprawy mostowej. We współpracy z samorządami gmin budowany jest chodnik w Bierawie przy DW 425, chodnik w Chudobie przy DW 494 w gminie Lasowice Wielkie, rozbudowane będą drogi 461 w Brynicy w gminie Łubniany oraz 487 w Roszkowicach w gminie Byczyna.
Województwo korzysta także z tzw. subwencji mostowej z rezerwy Ministerstwa Infrastruktury. W tym roku złożono wnioski na 6 milionów złotych na dwa mosty w Kopicach i Roszowicach. Są już też gotowe dokumentacje na kolejne mosty – w Podłężu Szlacheckim, Starych Kolniach, Nowym Świętowie czy Mikolinie.
Ponadto województwo uzyskało prawie 172 miliony złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych, co pozwoli na przebudowę niemal 23 kilometrów dróg. Podpisana jest już pierwsza umowa na przebudowę DW 462 – to 10 kilometrów dróg od Stobrawy, przez Kopanie, Łosiów aż po Krzyżowice za 68 mln zł.
W czasie konferencji poinformowano także o tworzeniu planu transportowego województwa opolskiego, którego celem jest określenie kierunków rozwoju transportowego regionu do 2030 roku. Dotyczy to infrastruktury drogowej, kolejowej, wodnej a także lotniczej.
źródło: UMWO/IT
Najnowsze artykuły
- Opolscy policjanci w Auschwitz: Seminarium o prawach człowieka i przeciwdziałaniu dyskryminacji
- Opolska policjantka zdobywa złoty i srebrny medal w biegach przełajowych!
- Policja ratuje "złotego ptaka" z rąk 68-letniego kłusownika
- Brutalny atak w Opolu: dwaj mężczyźni zatrzymani za usiłowanie zabójstwa
- Harcerze na służbie w Szkocji