wtorek, 26 listopada 2024

Utraciłeś dokumenty? Pamiętaj, aby je zastrzec!

 fot. dokumentyzastrzezone.pl

Prudniccy policjanci przypominają o możliwości zastrzeżenia utraconych dokumentów. Przy współpracy ze Związkiem Banków Polskich realizują projekt informowania mieszkańców powiatu o takiej możliwości. To kolejny sposób, aby ustrzec się przed oszustami i uniknąć szeregu przykrych konsekwencji mogących powstać w wyniku utraty dokumentów.

Policja przy współpracy ze Związkiem Banków Polskich od wielu lat realizuje projekt informowania społeczeństwa o możliwości zastrzeżenia utraconego dokumentu. Akcja jest niezwykle cenna dla bezpieczeństwa obrotu gospodarczego i obywateli. Dotychczasowe działania informacyjne doprowadziły do ponad trzykrotnego zwiększenia liczby zastrzeganych dokumentów, co skutecznie blokuje wyłudzenia pieniędzy w różnych instytucjach w całej Polsce.

Co robić w przypadku utraty dokumentów:

UTRACONE DOKUMENTY NALEŻY NAJPIERW ZASTRZEC W BANKU – to kilkanaście tysięcy placówek w całym kraju (w wielu z nich nie trzeba nawet mieć konta bankowego). Poniżej przedstawiamy kolejne kroki, które należy wykonać:

  1. Zastrzeżenie w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE – w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami.
  2. Powiadomienie Policji – w przypadku, jeżeli dokumenty utracono w wyniku kradzieży.
  3. Zawiadomienie najbliższego organu gminy lub placówki konsularnej i wyrobienie nowego dokumentu – informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.

Źródło: KPP Prudnik

Facebook