Rafał Pydych: Kolejna obwodnica w regionie otwarta. W przyszłym roku udostępnione zostaną dwie następne

Obwodnica północna Kędzierzyna-Koźla została oddana do użytku. Pierwsi kierowcy mogli przejechać tym 14 kilometrowym odcinkiem wczoraj w godzinach popołudniowych. Droga stanowi odciążenie zarówno dla Kędzierzyna-Koźla jak i Ujazdu – mówił na antenie Radia Doxa Rafał Pydych, dyrektor opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Poza tym, że droga wyprowadza ruch tranzytowy, to również poprawia dostęp do autostrady A4 poprzez węzeł Łany i lepiej komunikuje południowe powiaty Opolszczyzny.
Obwodnica północna Kędzierzyna – Koźla w ciągu #DK40 dostępna dla kierowców! Właśnie oddaliśmy do ruchu komfortowy i bezpieczny odcinek tej trasy. #FunduszeUE @GDDKiA @MI_GOV_PL pic.twitter.com/PfBTxsz9YE
— GDDKiA Opole (@GDDKiA_Opole) November 7, 2022
W ubiegłym roku opolski oddział GDDKiA oddał do użytku obwodnicę Niemodlina, w tym roku udostępniona został obwodnica północna Kędzierzyna-Koźla, a w przyszłym roku możemy się spodziewać udostępnienia kolejnych tras, tym razem chodzi o obwodnicę Praszki oraz Olesna. Niewątpliwie jest duża potrzeba inwestycji drogowych, stąd też w przygotowaniu mamy kolejne trasy, chodzi o odwodnię Brzegu, Sidziny, Lędzin czy Zawady.
Pierwszy wieczór na obwodnicy północnej Kędzierzyna - Koźla w ciągu DK40. Szerokiej drogi! @GDDKiA @MI_GOV_PL #FunduszeUE #ŁączymyPolskę pic.twitter.com/OgKTBTpXMP
— GDDKiA Opole (@GDDKiA_Opole) November 7, 2022
Jeśli chodzi o obwodnicę Brzegu, to zgodnie z pierwotnym założeniem już w tym roku miał zostać ogłoszony przetarg na realizację inwestycji. Pojawiły się jednak pewne komplikacje związane z wydaniem decyzji środowiskowej. Ta ma zostać wydana przez Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska. Na razie mamy mniej więcej roczne opóźnienie, liczymy, że na etapie realizacji inwestycji uda się to opóźnienie zniwelować.
Dyrektor opolskiego oddziału GDDKiA pytany był również o projektowanie obwodnicy Zawady.
Na razie z ośmiu wariantów zostały wybrane trzy, dla których zostanie przygotowane Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Co ważne niewykluczone, że może pojawić się jeszcze kolejny wariant przebiegu obwodnicy. Musimy te nasze analizy dostosowywać do zmieniającego się zagospodarowania terenu, nie wiemy jakie wyjdą uwarunkowania geologiczne. Wszystko to zostanie ujęte w wielokryterialnej analizie porównawczej na podstawie której będziemy podejmować ostateczną decyzję co do przebiegu trasy.
Cała rozmowa dostępna na stronie Radia Doxa:
Źródło: Radio Doxa
Najnowsze artykuły
- Funkcjonariusze opolskiej KAS wykryli narkotyki w bagażu dwójki pasażerów autokaru
- Opolscy policjanci w Auschwitz: Seminarium o prawach człowieka i przeciwdziałaniu dyskryminacji
- Opolska policjantka zdobywa złoty i srebrny medal w biegach przełajowych!
- Policja ratuje "złotego ptaka" z rąk 68-letniego kłusownika
- Brutalny atak w Opolu: dwaj mężczyźni zatrzymani za usiłowanie zabójstwa